torsdag 3. februar 2011

Yndlingsdrink :)

Jeg har da etter en del år endelig fått meg en ordentlig yndlingsdrink. Denne kom jeg over ved en tilfeldighet ute på byen, for min greie er å si til bartenderen "Jeg vil ha noe som er søtt og godt.. Surprise me!"

Var før jul ute med en kompis fra Dombås og drakk litt øl, gikk over på drinker, og spilte en runde biljard (som jeg ikke var så håpløs på som jeg trodde^^)

Drinken var kjempegod, og navnet bartenderen brukte var Lennart <3 Jeg tror serr at jeg kunne drukket en hver dag, men kan ikke få alkoholikertendenser heller ;p Var tilbake på utestedet et par dager senere og fikk oppskriften, så nå kan jeg fint lage den selv!! Men, jeg må si at den smaker best i rett selskap :p hehe :)



Oppskrift:
4-6 Limebiter med skall
2/3 ts Brunt sukker
3 cl Xanté pærecognac
1 cl Vodka
1 cl Roses Lime
7up
Knust is

Mos sammen Lime og brunt sukker i bunnen av glasset (ikke ta limebitene ut igjen).
Fyll opp store deler av glasset med knust is, deretter fyll på med alkohol og roses lime.
Ta en skje og rør dette ordentlig sammen.
Fyll opp resten av glasset (longdrink) med 7up.
Sett i sugerør and enjoy!!

Ingen kommentarer: